Markkinoinnin ja viestinnän automaatio – Personointi 6/8

Markkinoinnin ja viestinnän automaatio – Personointi 6/8

01.11.2019 automaatio, markkinoinnin ja viestinnän automaatio, pesonointi, sähköpostimarkkinointi, viestintä

Automaatioketjun edetessä voi sisällöntuotantoon ottaa mukaan personoinnin. Tällöin asiakasta lähestytään henkilökohtaisemmalla tasolla. Personointi on tehokas keino kiinnittää vastaanottajan huomio ja saada hänet tuntemaan, että viesti on kohdennettu juuri hänelle.

Mitä enemmän vastaanottajasta on tietoa, sitä enemmän markkinointia ja viestintää voi personoida. Personointia voi käyttää niin otsikoissa kuin viestisisällössäkin. Mitä tahansa tietoa vastaanottajista onkaan, sitä voidaan käyttää personoinnissa hyödyksi.

Personointiesimerkkejä

Aihe Esimerkki
Etunimi Hei {ETUNIMI}! Tervetuloa asiakkaaksi.
Asuinpaikka {KAUPUNKI} on kylmä ja pakkasta riittää. Katso äkkilähdöt etelään!
Linkit http://www.haeasunnot.fi?postinumero={POSTINUMERO}
Alennuskoodit Syötä kassalla alennuskoodi: {ALENNUSKOODI} ja saat 10% alennuksen.
Yhteyshenkilöt Terveisin, {MYYJÄ}
Asiakas- tai jäsennumero  Asiakasnumerosi on: {ASIAKASNUMERO}
Päivämäärä Olet ollut uskollinen kanta-asiakkaamme{REKISTERÖITYMIS-PVM} lähtien, jonka johdosta haluamme kiittää sinua ja tarjota...
Jäsenyydet ja työpaikka Onko {YRITYS} huomannut laajentuneen maahantuontivalikoimamme?
Kuvat http://www.yritys.fi/images/{LOMAKOHDE=maisema}.jpg

Blogisarja:

Lisää aiheesta:

Kirjoittaja: Creamailer Oy