Tutkimus: Otsikon pituudella on väliä

Tutkimus: Otsikon pituudella on väliä

19.10.2012 | analyysi, sähköpostimarkkinointi, tutkimus, uutiskirje

Adestran tekemässä tutkimuksessa tutkittiin miljoonien sähköpostien avauksia ja klikkauksia. Tutkimuksen tulokset osoittivat, että otsikoiden pituudella ja niissä käytetyillä sanoilla on selkeä vaikutus avaus- ja klikkausmääriin.

Viestin avausmäärät kertovat näkyvyyden ja klikkausmäärät vuorovaikutuksen saavuttamisesta. Tutkimuksessa otettiin huomioon eri sektoreita sekä B2B ja B2C -viestintä.

Markkinointi

Markkinoinnin kohdalla tulokset osoittivat, että pidemmät otsikot houkuttelevat avaamaan viestin ja lyhyemmät klikkaamaan linkkejä. Tarjouksiin liittyvät otsikot, kuten 20 %:n alennus ja kesäale lisäsivät sekä avausten että klikkausten määrää.

B2B

B2B-viestinnässä pitkät viestisisältöä kuvaavat otsikot saivat eniten tulosta aikaan. Rahaan liittyvät termit, kuten tuotto, voitto ja liikevaihto saivat avaus- ja klikkausmäärät nousuun.

B2C

B2C-viestinnässä 3-5 sanan mittaiset otsikot eivät houkutelleet avaamaan eivätkä klikkaamaan, kun taas 6-10 sanan otsikot nostivat avausprosenttia, mutta eivät klikkausprosenttia. Kahdenkymmenen sanan mittainen otsikko taas nosti avausprosenttia 115 % ja klikkauksia 85 %. Ja kuten markkinoinnissakin, alennuksiin viittaavat sanat lisäsivät sekä avaus- että klikkausmääriä.

Järjestöt ja hyväntekeväisyys

Pidemmät otsikoit toimivat kampanjoissa, joilla pyrittiin kasvattamaan tietoisuutta, kun taas lahjoituskampanjoissa toimivat paremmin lyhyemmät otsikot.

Personointi nousi tutkimuksessa myös yhdeksi tärkeäksi tekijäksi sekä avaus- että klikkausmäärien kasvulle.

Testaamalla saat selville mikä vetoaa omiin vastaanottajiisi!

Lähde: Adestra (pdf)

Kirjoittaja: Creamailer Oy