Vuoden aloituksen viisi viestintävinkkiä

Vuoden aloituksen viisi viestintävinkkiä

06.01.2017 analyysi, sähköpostimarkkinointi, uutiskirje

Uusi vuosi ja uudet tuulet - sanovat markkinoinnin ammattilaiset. Näiden viiden vinkin avulla on hyvä käynnistää uusi viestintävuosi.

1. Tee viestintäsuunnitelma

Viestintää helpottaa huomattavasti, jos aikatauluttaa ja hahmotelee tulevan vuoden viestinnän etukäteen. Mieti tavoitteesi ja hahmottele viestintäsuunnitelma tavoitteiden mukaiseksi. On tärkeää, että suunnitelma on resurssiesi mukainen.

  • Päätä tavoite
  • Valitse lähettämistiheys
  • Määritä lähetyspäivät ja merkkaa ne kalenteriin
  • Aloita uutiskirjeen kirjoittaminen, kuvien hankinta jne. tarpeeksi ajoissa ennen lähetyspäivää

2. Tarkista vastaanottajalista ja viestien sisältö

Ajantasalla oleva vastaanottajalista on yksi sähköpostiviestinnän tärkeimmistä elementeistä. Heti vuoden alusta on hyvä laittaa listat ja uutiskirjeen sisältö kuntoon, jotta uusi vuosi voidaan aloittaa mahdollisimman tehokkaasti.

  • Tarkista raporteista ketkä lukevat uutiskirjeitäsi ahkerimmin ja ketkä jättävät viestisi avaamatta. Luo pasiiivisista vastaanottajista oma lista ja lähetä heille aktivointikampanja.
  • Käy analyyseistä läpi edellisvuoden uutiskirjeiden klikkauksia selvittääksesi mistä vastaanottajat ovat olleet kiinnostuneita ja suunnittele tulevan vuoden viestintä vastaanottajien intressien mukaiseksi.

Lue lisää

3. Käytä kasvumahdollisuudet hyväksi

Jokainen asiakkaan kohtaaminen, tapahtuipa se sitten internetissä tai fyysisesti, on mahdollisuus kasvulle.

  • Lisää uutiskirjeen tilauslomake kotisivuillesi ja sosiaaliseen mediaan.
  • Toimistoa, liikehuoneistoa ja muita fyysisiä tiloja voi käyttää hyväksi tilaajamäärien kasvattamiseen.
  • Asiakastapaamiset, messut ja kokoukset ovat mahdollisuuksia uusien tilaajien saamiseksi.

Lue lisää: Vinkkejä tilaajamäärien kasvattamiseen ja Kuinka maailmalla kasvatetaan postituslistaa 

4. Tarkkaile raportteja

Analytiikkaa kannattaa seurata jokaisen uutiskirjeen lähettämisen jälkeen. Creamailerin raporteista näet viestintäsi suunnittelun kannalta tärkeitä tekijöitä, kuten aktiivisimman avausajan, millaisia viestejä avattiin eniten ja millaisia vähiten sekä mitä viestejä vastaanottajat jakoivat eteenpäin.

5. Ole rohkea

Jos et ole vielä testannut viestien otsikoita, personointia ja toimintakehoituksia, tänä vuonna kannattaa olla rohkea ja astua ulos tutusta viestintäkaavasta. Voit yllättyä positiivisesti!

Kirjoittaja: Creamailer Oy