Helppoa sisällöntuotantoa ChatGPT:n avulla

Helppoa sisällöntuotantoa ChatGPT:n avulla

09.01.2023 uutiskirje, viestintä, ChatGPT

Välillä on päiviä, ettei ajatus kulje ja sisällöntuotanto onnistu. Uutiskirjemarkkinoijan onkin hyvä pysyä ajan tasalla työtä helpottavista työkaluista ja teknologioista. ChatGPT on kokeilun arvoinen apuväline, joka auttaa tuottamaan sisältöä.

Mikä on ChatGPT?

ChatGPT on luonnollisen kielen käsittelyyn (NLP) perustuva chatbot, joka toimii analysoimalla olemassa olevan sisällön kielen sekä tyylin ja käyttämällä tietoja uusien ideoiden ja ehdotusten luomiseen. ChatGPT:n suurin etu on se, että se säästää aikaa ja vaivaa, sillä voit syöttää siihen muutamia avainsanoja tai aiheita ja antaa sen tehdä työn puolestasi. Chatbot toimii myös suomeksi, vaikka käyttöliittymä on englanninkielinen.

Missä ChatGPT voi olla avuksi?

  1. Uusien artikkeleiden ideoiminen: Syötä chatbottiin muutamia avainsanoja tai aiheita ja anna sen luoda artikkeli puolestasi.
  2. Uutiskirjeiden aiheiden suunnittelu: Kirjoita chatbottiin esimerkkejä aiemmista uutiskirjeiden aiheista ja anna sen luoda ehdotuksia tuleville.
  3. Uutiskirjeen sisällön luominen: Analysoi chatbotin avulla aiempien uutiskirjeiden sisältö ja luo uusia vastaanottajia kiinnostavia sisältöideoita.
  4. Suosituimpien aiheiden tunnistaminen: Syötä chatbottiin aikaisempien uutiskirjeiden artikkeleita ja anna sen tunnistaa aiheet, jotka ovat kiinnostaneet vastaanottajia eniten.
  5. Vastaanottajien opastaminen/kouluttaminen: Syötä chatbottiin esimerkkejä aiemmista ohjeistasi sekä vinkeistäsi ja anna sen luoda uudenlaisia opastuksia.
  6. Mitä muuta vain keksitkään!

Olitpa etsimässä tapoja säästää aikaa, luoda uusia ideoita tai kohdennetumpia sisältöjä, ChatGPT on harkittava vaihtoehto. Sen avulla luot uutiskirjeitä, jotka ovat entistäkin kiinnostavampia ja luovat siten lisäarvoa, mikä johtaa korkeampiin avaus- ja klikkausprosentteihin. 

Miten ChatGPT:tä käytetään?

Tämän blogin kirjoittemisessa on käytetty apuna ChatGPT-työkalua. Käytännössä chatbottiin kirjoitetaan kysymyksiä, joihin se vastaa. Blogi rakennettiin seuraavien kysymysten avulla.

Kysymys:

"Hei ChatGPT! Voitko kirjoittaa blogin aiheesta ChatGPT uutiskirjemarkkinoijille formaalilla tyylillä?"

Vastaus:

ChatGPT vastasi tekstillä, jota käytettiin tämän blogitekstin pohjana.

Jatkokysymys:

"Voitko antaa tekstistä viisi ehdotusta blogin nimeksi, joka on kirjoitettu uutiskirjemarkkinoijille formaalilla tyylillä?"

Vastaus:

  1. "ChatGPT: uutiskirjemarkkinoijan parhaat apuvälineet"
  2. "Näin säästät aikaa uutiskirjemarkkinoinnissa ChatGPT:n avulla"
  3. "Uutiskirjemarkkinoinnin sisällöntuotannon apuna ChatGPT"
  4. "ChatGPT: uusia ideoita uutiskirjeisiin"
  5. "Kohdennetumpia uutiskirjeitä ChatGPT:n avulla"

Jatkokysymys:

"Voitko antaa kolme ingressiehdotusta samasta tekstistä?"

Vastaus:

  1. "Etsitkö tapoja tehostaa uutiskirjemarkkinointiasi? ChatGPT-chatbot tarjoaa apua sisällöntuotannossa ja ideoinnissa."
  2. "Haluatko luoda enemmän kohdennettua sisältöä tilaajillesi? ChatGPT analysoi olemassa olevan sisällön ja auttaa luomaan relevantteja ideoita."
  3. "Uutiskirjemarkkinoinnin sisällöntuotanto ei aina suju kuin vettä vain. ChatGPT on apuväline, joka auttaa luomaan uusia ideoita ja säästää aikaa."

Jatkokysymys:

"Voitko antaa viisi ehdotusta uutiskirjeen aiheeksi edellisestä blogitekstistä välillä 40-60 merkkiä innostavalla tyylillä?"

Vastaus:

  1. "ChatGPT: uutiskirjemarkkinoinnin pelastaja!"
  2. "Ideoinnin apu uutiskirjeisiin: ChatGPT"
  3. "Uutiskirjemarkkinoinnin tehostaja ChatGPT"
  4. "Sisällöntuotanto helpommaksi ChatGPT:n avulla"
  5. "ChatGPT: uusia mahdollisuuksia uutiskirjemarkkinointiin"

Kuten edellisestä keskustelusta käy ilmi, ChatGPT muistaa edellisen kysymyksen ja tuottaa sille lisävastauksia. Kysymysten ketjua voi näin ollen jatkaa siihen saakka, kunnes saat haluamasi vastauksen. Mene osoitteeseen https://openai.com/blog/chatgpt/, luo tili ja kokeile!

Kirjoittaja: Creamailer Oy