Syyskauden neljä viestintävinkkiä

Syyskauden neljä viestintävinkkiä

01.08.2017 kyselytyökalu, uutiskirje, viestintä

Lomien jälkeen on aika käynnistellä viestintärutiineja. Joskus alkuun pääseminen voi tuntua puurolta, mutta sen ei suinkaan tarvitse sitä olla. Näiden vinkkien avulla polkaiset syyskauden liikkeelle.

Laadi viestintäsuunnitelma

Aikatauluta ja hahmottele loppuvuoden viestintä heti töihin palattuasi. Jos laadit alkuvuodesta koko vuoden suunnitelman tarkista, että suunnitelma on edelleen pätevä. Mieti sopiva viestien lähetystiheys, resurssit, tavoitteet ja hahmottele suunnitelma tavoitteiden mukaiseksi. Jätä tarpeeksi aikaa sisällöntuotannolle sekä kuvien hankinnalle, ja muista huomioida loppuvuoden tärkeät päivät kuten pyhä- ja juhlapäivät.

Katso myös: Opas asiakasviestinnän suunnitteluun 

Tarkista, että toimit tehokkaasti

Jokainen asiakkaan kohtaaminen, tapahtuipa se sitten internetissä tai fyysisesti, on mahdollisuus kasvulle. Tarkista, että uutiskirjeen tilauslomake löytyy kotisivuiltasi sekä sosiaalisesta mediasta. Toimistoa, liikehuoneistoa ja muita fyysisiä tiloja voi käyttää hyväksi tilaajamäärien kasvattamiseen. Asiakastapaamiset, messut ja kokoukset ovat myös mahdollisuuksia uusien tilaajien saamiseksi.

Katso vinkkejä: Vinkkejä tilaajamäärien kasvattamiseen ja Kuinka maailmalla kasvatetaan postituslistaa 

Tarkkaile raportteja

Analytiikkaa kannattaa seurata jokaisen uutiskirjeen lähettämisen jälkeen. Creamailerin raporteista näet viestintäsi suunnittelun kannalta tärkeitä tekijöitä, kuten aktiivisimman avausajan, millaisia viestejä avattiin eniten ja vähiten sekä mitä viestejä vastaanottajat jakoivat eteenpäin.

Lue lisää: Mitä Creamailerin analytiikka kertoo? 

Liitä kyselytyökalu osaksi viestintäkokonaisuutta

Creamailerin uusi kyselytyökalu on näppärä keino pitää yhteyttä asiakkaisiin ja jäseniin, selvittää heidän mieltymyksiään sekä pitää kilpailuja. Sen avulla voit myös kutsua asiakkaat tilaisuuksiin ja tapahtumiin. Kyselyt on helppo integroida kotisivuille, uutiskirjeisiin ja sosiaaliseen mediaan.

Lue lisää: Kyselytyökalu Creamailerin asiakkaiden käytössä veloituksetta 

Hyvää alkanutta syyskautta kaikille viestijöille!

Kirjoittaja: Creamailer Oy