Vinkkejä jouluiseen viestintään

Vinkkejä jouluiseen viestintään

25.11.2020 uutiskirje, viestintä, juhlapyhä, joulu, markkinointi

Vuosi on kiirinyt marraskuun loppupuolelle ja on aika muistaa asiakkaita, jäseniä ja yhteistyökumppaneita jouluisilla viesteillä. Oli viestintäsi sitten markkinointia, tiedottamista tai joulutervehdysten lähettämistä, Creamailerin valmiista viestipohjista löytyy sopiva ilme jokaiseen tarkoitukseen. Uutiskirjeet kannattaa luoda valmiiksi ja ajastaa lähtemään haluttuna ajankohtana. Näin voit keskittyä asiakkaisiin ja jäseniin vuoden kiireisimpänä aikana.

Loppu- ja alkuvuoden tärkeät päivät:

06.12. itsenäisyyspäivä
13.12. Lucian päivä
21.12. talvipäivänseisaus
24.12. jouluaatto
25.12. joulupäivä
26.12. tapaninpäivä
31.12. uudenvuodenaatto
01.01. uudenvuodenpäivä
06.01. loppiainen

Joulumarkkinointi

Mieti mitä tuotteita tai tapahtumia haluat mainostaa ja tee markkinointisuunnitelma. Palaa hetkeksi edelliseen vuoteen ja muistele mikä silloin toimi parhaiten ja sai vastaanottajat toimimaan.

  • Helpota asiakkaiden joulukiireitä tarjoamalla heille lahjaideoita.
  • Mainosta lahjakortteja. Voit myös tarjota lisäetua lahjakortin hankkineille.
  • Kutsu asiakkaasi jouluiseen tapahtumaan, jossa tarjoat alennuksia ja glögiä. Jouluinen musiikki saa asiakkaasi juhlatunnelmaan ja virittää ostosten tekoon. Muista huomioida koronarajoitukset!
  • Poikkeavista aukioloajoista on hyvä tiedottaa ajoissa.

Jouluinen yritysviestintä

Asiakkaita ja yhteistyökumppaneita voi kiittää kuluneesta vuodesta jouluisen viestin avulla.

  • Pidätkö pikkujoulut tai vaikkapa virtuaalisen juhlan? Kutsu juhlavieraat paikalle jouluisella viestillä paperikutsujen sijaan. Osallistujalistan voit kerätä kätevästi Creamailerin Tapahtumat-toiminnon avulla.
  • Runo tai tervehdys tekee viestistä jouluisen. Viestistä saa henkilökohtaisen esim. liittämällä viestiin kuvan henkilökunnasta.
  • Jaa jouluhenkeä ja tee lahjoitus hyväntekeväisyyteen. Kerro lahjoituksestasi asiakkaillesi jouluisen uutiskirjeen avulla.

Yhdistysten jouluviestintä

Sähköisen joulukortin lähettäminen jäsenille, yhteistyökumppaneille ja muille tärkeille tahoille on helppoa ja kustannustehokasta. Jouluiset tiedotteet hoituvat myös kätevästi uutiskirjeen avulla.

  • Kiitä jäseniäsi ja muita tahoja menneestä vuodesta ja kerro tulevan vuoden näkymistä ja suunnitelmista. Mainitse myös kuinka tärkeä rooli viestin vastaanottajalla on ollut toimintasi kannalta.
  • Anna mahdollisuus lahjoituksen tekemiseen ja tarjoa viestissä siihen linkki tai ohjeet. Joulu on antamisen aikaa, jolloin ihmiset löysäävät kukkaronnyörejään hyvän tarkoituksen puolesta.

Muista myös

Joulunaika antaa oivan tilaisuuden uusien asiakassuhteiden luomiseen ja tilaajalistan kasvattamiseen. Laita uutiskirjeen tilausmahdollisuus näkyvälle paikalle sekä uutiskirjeisiin että kotisivuillesi. Pidä yhteys asiakkaisiisi yllä koko juhlakauden ajan, äläkä unohda mainostaa viesteissä sosiaalisen median sivustojasi ja kotisivuja. Creamailerin viestien yhteydessä oleva kerro kaverille -ominaisuus tarjoaa viestin vastaanottajille mahdollisuuden jakaa joulusanomaasi eteenpäin.

Kirjoittaja: Creamailer Oy