Vinkit tehokkaaseen pääsiäisviestintään

Vinkit tehokkaaseen pääsiäisviestintään

10.04.2019 pääsiäinen, uutiskirje, viestintä, pyhä

Pääsiäisviestintä voi olla markkinointia, se voi liittyä tapahtumien järjestämiseen, kampanjakeräykseen, tiedottamiseen - mihin vain! Tärkeintä on, että uutiskirjeesi tavoittaa lukijat.

Viisi viestintivinkkiä

  1. Ennen viestintäsunnitelman luomista mieti, miten vastaanottajasi viettävät pääsiäistä. Mitä voit tarjota heille pääsiäiseen liittyen? Tarjoatko alennuksia, tiedotat kampanjasta vai kenties järjestät tapahtuman?
     
  2. Suunnittele ja luo kampanja ajoissa ja ajasta viestit lähtemään haluttuina ajankohtina. Voit luoda joko yhden tai useamman kampanjan. Pääsiäisenä voit poiketa hieman graafisesta ohjeistuksesta ja luoda värikkään uutiskirjeen. 
     
  3. Liitä muutkin viestintäkanavasi kampanjaan mukaan. Sosiaalisen median viestejä voi myös luoda ja ajastaa valmiiksi. Mieti miten kampanjat tukevat toisiaan. 
     
  4. Pääsiäisviestintä voi olla myös pelkästään uutiskirjetilaajiesi kiittäminen ja hyvän pääsiäisen toivottaminen. Anna vastaanottajillesi tunne, että ajattelet heitä. 
     
  5. Ilmoita viestissä poikkeavat aukioloajat ja muut pääsiäiseen liittyvät poikkeukset.

Muistathan, että Creamailerissa on valmiita pääsiäisteemaisia viestipohjia, joiden avulla luot nopeasti upean uutiskirjeen. Creamailerissa luot näppärästi myös pääsiäiskyselyt sekä tapahtumat. 

Kirjoittaja: Creamailer Oy