Tutkimus: Sähköpostimarkkinointi kasvoi eniten

Tutkimus: Sähköpostimarkkinointi kasvoi eniten

04.10.2012 sähköpostimarkkinointi, tutkimus, uutiskirje

TNS Gallupin teettämän selvityksen mukaan sähköpostimarkkinointi kasvoi viime vuonna 18 %. Markkinointiviestintään panostettiin Suomessa kokonaisuudessaan 3,385 miljardia euroa, joista 42 prosenttia oli mediamainontaa.

Sähköpostimarkkinoinnin osuus oli 11,8 miljoonaa euroa ja mobiilimarkkinoinnin 10,1 miljoonaa euroa, jossa oli kasvua 11 prosenttia edellisvuodesta.

Markkinointiviestinnän investoinnit kasvoivat 4,1 % vuoteen 2010 nähden. Mukaan on laskettu panostukset sekä varsinaiseen mediamainontaan että laajasti muuhun markkinointiviestintään.

Lähde: TNS Gallup (pdf)

Kirjoittaja: Creamailer Oy