Tilastot näyttävät tien menestykseen

Tilastot näyttävät tien menestykseen

01.02.2011 sähköpostimarkkinointi, tilasto, lähetysaika

Seuraavassa on hieman tilastoja uutiskirjeiden lähetysajoista ja vastaanottajien reagoinneista. On keskusteltu megatiistaista ja puhuttu parhaista kellonajoista. Tutkimustulokset antavat osviittaa siitä miten asiakkaat käyttäytyvät.

Lähettäjätietojen tärkeyttä ei voi vähätellä, eikä voi olla hämmästelemättä sitä kuinka “virallisia” sähköposteja karsastetaan. Etunimellä lähestyminen koetaan parhaaksi tavaksi saavuttaa vastaanottaja. Sunnuntai on ilmeisesti päivä, jolloin ihmiset kärsivät tekemisen puutteesta, koska yllättäen juuri silloin lähetyksiä avataan eniten. Tosin kaikki riippuu lähetyksen sisällöstä ja siitä kuinka ajankohtainen viesti  vastaanottajalle on juuri tällä hetkellä.

Tilastoja

Avaukset viikonpäivien mukaan

Sunnuntai 41.1%
Lauantai 36.7%
Keskiviikko 34.0%
Perjantai 32.8%
Tiistai 29.6%
Torstai 24.6%
Maanantai 23.2%

Käytetyimmät lähetyspäivät

Maanantai 17.1%
Tiistai 17.0%
Torstai 16.2%
Keskiviikko 15.8%
Perjantai 14.5%
Lauantai 10.3%
Sunnuntai 9.0%

Parhaat kellonajat lähetyksille

8:00 avaukset 50.6%
9:00 avaukset 33.7%
15-16.00 avaukset 19%

Käytetyimmät muodot lähetyksille:

Tekstiversio 65.9%
Teksti/HTML 23.8%
HTML 10.2%

Aiherivin käyttäminen ja viestien avaaminen

Nimi ja lähetyspäivämäärä 51.4%
Etunimi 40,09%
Ei personointia 28.9%

Personoinnin käyttäminen lähetyksissä

(Etunimi selvisi voittajana avausprosenteissa)

Personointi 17%
Etunimi 19%
Ei personointia 56.3%

Lähde: AWeber

Kirjoittaja: Creamailer Oy