Snoobi Analytics -kävijäseurannan hyödyntäminen sähköpostimarkkinoinnissa

Snoobi Analytics -kävijäseurannan hyödyntäminen sähköpostimarkkinoinnissa

02.03.2012 analyysi, sähköpostimarkkinointi, uutiskirje

Snoobi Analyticsin avulla pystyt seuraamaan uutiskirjeistäsi kotisivuillesi tullutta liikennettä. Näin saat kuvan siitä kuinka usein ja mitä kautta uutiskirjeesi johdattavat lukijasi kotisivuillesi ja mistä he ovat sivuillasi kiinnostuneita.

Uutiskirjeestä tulevan liikenteen seuraaminen

Kirjaudu sisään Snoobi Analyticsiin. Pääsivun Siirry raporttiin-linkin takaa pääset tarkastelemaan pääraporttia. Uutiskirjeessä olleiden linkkien tietoja pääset tarkastelemaan kohdasta Mainokset > Uutiskirjeen otsikko (Creamailerissa analytiikkakohdassa viestillesi antama otsikko).

Raportissa näet yhteenvedon, joka kootaan sivun oikeassa ylälaidassa asetetun aikavälin pohjalta. Yhteenveto esittää avainluvut seurannassa mukana olevista sivuista, tiedostoista ja niiden liikenteestä. Yhteenveto sisältää:

  • näytöt
  • klikkausprosentin
  • kävijät
  • käynnit
  • maaliin johtaneet käynnit
  • kustannukset
  • sivulataukset

Snoobi - sisääntulotapojen kehitys

  • Käyntimäärän kehitys kertoo miten käyntien sisääntulotavat jakautuvat eri päiville, viikoille tai kuukausille.
  • Sivulatauksia käynnin -kaavio näyttää, kuinka monta sivua käynnin aikana selataan keskimäärin läpi silloin, kun käynti on alkanut kyseisestä mainoksesta.
  • Maantieteellinen sijainti listaa maat, joista käynnit on tehty. Maatieto perustuu siihen, mihin maahan kävijän IP-osoite on rekisteröity.
  • Kävijät organisaatioittain listaa minkä yrityksen, organisaation tai järjestön verkkoyhteyden kautta käynti on tehty.

Jokaisen raportin oikeassa yläkulmassa olevista ikoneista pääset tallentamaan raportin PDF, XLS sekä CSV-muodossa, luomaan uuden oman- ja kehitysraportin sekä näkemään paneelin työkalut. Kysymysmerkin takaa löydät lisätietoa kyseisestä raportista.

Tavoitteiden seuraaminen

Snoobi Analyticsissä tavoitteita kutsutaan maaleiksi. Maalisivuksi soveltuu mikä tahansa verkkosivuilla oleva toimenpide, jonka kävijän halutaan tekevän. Maaliin johtavia käyntejä voit seurata pääraportista. Maalin tehnyt käynti lasketaan konversioksi.

Maaleja seurataksesi sinun tulee ensin lisätä ne. Avaa pääsivulta Asetukset > Tili > Maalisivut. Valitse millä nimellä maali näkyy raportissa, selkeintä on valita kuvaava nimi, esim. Yhteydenottopyyntö. Valitse maalin tunnisteeksi halutun maalisivun URL-osoitteesta tunniste, joka löytyy vain maaliksi tarkoitetulta sivulta tai sivuilta.

Snoobi Analytics - Maalit

Maalille voidaan antaa myös rahallinen arvo. Arvo helpottaa hahmottamaan paljonko tuottoa maalissa käyneet kävijät keskimäärin generoivat.  Maalin arvolla tarkoitetaan yhden maaliin johtaneen käynnin laskennallista arvoa esim. jos asiakastilaukset yleensä ovat n. 20 euroa, voidaan maaliksi laittaa 20 euroa. 

Tiedostojen seuraaminen

Sähköpostiin linkitetyn tiedoston (esim. pdf tai doc) seuraamisen onnistuu muuttamalla tiedosto linkin taakse. 

Lisätietoja

  • Lisää ohjeita Snoobi-Analyticsin käyttöön löydät täältä.
  • Katso ohje Google Analytiikan ja Snoobi Analytics -kävijäseurannan käyttöönottoon Creamailerissa.
Kirjoittaja: Creamailer Oy