Edellisessä blogissa kerroimme, mitä RSS on ja miten se helpottaa uutiskirjeitä. Nyt syvennymme siihen, miten RSS-syötteet ja toistuvat viestit säästävät aikaa, tehostavat viestintää ja pitävät yleisösi aina ajan tasalla.
Miksi RSS kannattaa ottaa käyttöön?
Toistuva viesti on uutiskirje, joka lähtee automaattisesti säännöllisin väliajoin ilman manuaalista työtä. Creamailer hyödyntää verkkosivujesi RSS-syötettä ja kokoaa uusimmat sisällöt, kuten blogit, uutiset, tarjoukset tai lounaslistat suoraan uutiskirjeeseen.
RSS ja toistuvat viestit ovat siis käytännön ratkaisuja, jotka helpottavat viestijän arkea. Ne vähentävät manuaalista työtä, pitävät uutiskirjeet automaattisesti ajankohtaisina ja antavat sinulle enemmän aikaa tärkeimpään, eli asiakkaiden, jäsenten ja muiden kohderyhmien palvelemiseen.
1. Rytmitä viestinnän tarpeidesi mukaan
RSS-syöte päivittyy aina, kun julkaiset uutta sisältöä. Sinä päätät, kuinka usein se lähtee tilaajille:
- Päivittäin – sopii uutismedioille ja organisaatioille, joilla on jatkuvasti uutta kerrottavaa.
- Viikoittain – ihanteellinen blogeille, podcasteille ja ravintoloiden lounaslistoille.
- Kuukausittain – kokoaa yhteen tärkeimmät uutiset, tapahtumat ja tarjoukset.
2. Personoi automaattinen viesti
Automaattisuus ei tarkoita, että viestit näyttäisivät samanlaisilta. Creamailerissa voit yhdistää RSS-syötteestä tulevan sisällön omiin vakio-osioihisi, kuten tervehdykseen, jäseneduista kertovaan nostoon tai linkkiin somekanaviin. Näin automaattisesti päivittyvä viesti säilyttää inhimmillisen otteen ja tuntuu tilaajasta henkilökohtaisemmalta.
3. Hyödynnä visuaalisuutta
RSS-uutiskirje on myös näyttävä ja brändisi näköinen. Creamailerissa voit hyödyntää valmiita RSS-pohjia tai luoda täysin oman ulkoasun. Kun pohja on kerran tehty, jokainen lähetys näyttää tyylikkäältä ilman erillistä muokkausta. Creamailerin WordPress RSS-kuvalaajennos lisää artikkelien pääkuvat automaattisesti RSS-syötteeseen, jolloin viesteissä säilyy yhtenäinen visuaalisuus artikkelin kanssa.
4. Seuraa, mitä luvut kertovat
Automaattisuus helpottaa arkea, mutta todellinen hyöty löytyy datasta. Seuraa, milloin tilaajasi avaavat viestejä, mitkä sisällöt kiinnostavat eniten ja millaiset tarjoukset tuottavat eniten klikkauksia. Näin opit rytmittämään uutiskirjeesi oikein ja kehität viestintääsi jatkuvasti paremmaksi.
5. Liitä osaksi muuta viestintää
RSS-uutiskirje toimii parhaiten osana kokonaisuutta. Sama sisältö, joka päivittyy uutiskirjeeseen, voidaan jakaa myös somekanaviin tai hyödyntää sisäisessä viestinnässä. Näin yksi julkaisu tavoittaa useamman yleisön ja säästää entistä enemmän aikaa.
Ota RSS käyttöön Creamailerissa ja tee uutiskirjeistäsi entistä ajankohtaisempia, näyttävämpiä ja tehokkaampia! Kokeile kuukausi ilmaiseksi.
Lue aiheesta lisää
- Creamailerin sivuilta: Muuta RSS-syötteet automaattisiksi uutiskirjeiksi
- Blogi: Toistuvat viestit ja RSS-syötteet – näin pidät uutiskirjeet ajankohtaisina