Lounastajan ja Creamailerin yhteistyö tehostaa ravintolaviestintää

Lounastajan ja Creamailerin yhteistyö tehostaa ravintolaviestintää

22.10.2025 | uutiskirje, kumppanuus, RSS

Kuvittele, että lounaslistasi päivittyy kaikkiin kanaviin ja sähköpostiin automaattisesti. Lounastajan ja Creamailerin yhteistyö tekee tämän mahdolliseksi. Säästät aikaa, viestit ajankohtaisesti ja vahvistat samalla ravintolasi brändiä.

Vähemmän käsityötä, enemmän aikaa asiakkaille

Lounasravintolan arjessa viestintä vie helposti liikaa aikaa. Lounaslistat, somepäivitykset ja uutiset täytyy usein julkaista erikseen eri kanaviin, mikä tekee työstä pirstaleista ja altistaa virheille. Samalla viestinnän yhtenäisyys kärsii ja oikea-aikaisuus voi jäädä kiireen jalkoihin.

Lounastajan ja Creamailerin yhteistyö ratkaisee tämän haasteen: kaikki viestintätyökalut löytyvät nyt yhdestä paikasta.

Lounaslista yhdestä paikasta kaikkiin kanaviin

Lounastaja on ravintoloille suunniteltu palvelu, jolla lounaslista voidaan suunnitella ja julkaista helposti. Kun lista on valmis, se päivittyy automaattisesti ravintolan verkkosivuille, somekanaviin ja nyt myös sähköpostiin Creamailerin kautta.

Creamailerin avulla luot helposti näyttäviä uutiskirjeitä, ajastat lähetykset ja seuraat tuloksia. Näin ravintolan viestintä pysyy ajantasaisena ja yhtenäisenä.

Viestintä, joka toimii saumattomasti

Yhdessä Lounastaja ja Creamailer tukevat kaikkea, mitä ravintolan moderni viestintä tarvitsee:

  • lounaslistojen luomista ja automaattista julkaisua
  • uutiskirjeiden hallintaa, ajastusta ja analytiikkaa
  • somepäivitysten julkaisemista
  • brändinmukaista ilmettä kaikissa kanavissa

Uusi tilaajalomake tekee liittymisestä helppoa

Uutiskirjeviestintä on nyt automaattinen osa ravintolan arkea, sillä voit lisätä Creamailerin uutiskirjeen tilaajalomakkeen suoraan Lounastajan verkkosivu-upotukseen.

Tämä tarkoittaa, että asiakkaat voivat liittyä uutiskirjeen tilaajiksi ravintolan verkkosivulla ja yhteystiedot siirtyvät suoraan Creamaileriin. Ravintola voi sen jälkeen lähettää lounaslistat, tarjoukset ja uutiset tilaajille automaattisesti ja ajastetusti.

“Haluamme tehdä ravintoloiden arjesta helpompaa. Nyt uutiskirjeiden tilaaminen onnistuu suoraan Lounastajan kautta ilman ylimääräisiä työvaiheita,” kertoo Kristofer Korhonen, Lounastaja-palvelun toimitusjohtaja.

Näin lounasravintolat hyötyvät yhteistyöstä

Yhteistyö helpottaa arkea ja tuo monia konkreettisia hyötyjä. Kun tekniikka hoitaa taustatyön, ravintola voi keskittyä siihen, mikä on tärkeintä, eli hyvään ruokaan ja tyytyväisiin asiakkaisiin.

Miten ravintolat hyötyvät yhteistyöstä?

  • Ajan säästö arjessa: Lounaslistat ja tarjoukset lähtevät automaattisesti. Ei enää moninkertaista julkaisemista eri kanaviin.
  • Ammattimainen ja yhtenäinen ilme: Viestit näyttävät hyvältä ja pysyvät brändin mukaisina kaikissa kanavissa.
  • Tehokkaampi tavoittavuus: Lounaslista saapuu sähköpostiin juuri silloin, kun asiakkaat tekevät päätöksiä.
  • Vahvemmat asiakassuhteet: Säännöllinen viestintä lisää muistettavuutta ja kasvattaa kanta-asiakkuuksia.
  • Tiedolla kehittäminen: Creamailerin analytiikka kertoo, mikä sisältö kiinnostaa ja auttaa kehittämään viestintää paremmaksi.

Yhteistyön hyödyt eivät jää vain arjen helpottamiseen, vaan näkyvät myös asiakaskokemuksessa ja liiketoiminnan tuloksissa. Näin kumppanit itse kuvaavat yhteistyötä:

“Tavoitteemme on tarjota ravintoloille helppo ja käytännöllinen tapa pitää yhteyttä asiakkaisiinsa – samalla kun palvelukokemus säilyy yhtenäisenä ja laadukkaana,” Korhonen jatkaa.

"Olemme todella iloisia tästä yhteistyöstä. Sen ansiosta ravintolat voivat aloittaa uutiskirjeviestinnän helposti osana arjen rutiineja," kertoo Eija Pietilä Creamailerilta.

Tutustu Lounastaja-palveluun ja lue, miten Creamailerin uutiskirje voidaan liittää osaksi verkkosivu-upotuksia ja QR-koodilla jaettavia tulosteita. Lue myös Creamailerin ohjeet

Kirjoittaja: Creamailer Oy