Haluatko lisää klikkauksia?

Haluatko lisää klikkauksia?

13.01.2017 sähköpostimarkkinointi, uutiskirje

Nykypäivän informaatiotulvassa viestien vastaanottajat silmäilevät viestin ensin nopeasti läpi, jonka perusteella tekevät päätöksen perehtyvätkö viestiin syvemmin.

Viestin sisällön tulee herättää vastaanottajan mielenkiinto: viestin otsikon tulee olla kiinnostava, viestin lähettäjän luotettava ja linkkien tulee olla helposti löydettävissä.

Lähettäjän nimi

Ammattimainen lähetysosoite luo viestillesi uskottavuutta. Käytä viestinnässäsi osoitetta, joka kertoo vastaanottajalle keneltä viesti on lähtöisin (esim. etunimi.sukunimi@yritys.fi).

Otsikon tärkeys

Älä johda otsikoilla harhaan. Otsikon tulee olla viestisisältöä kuvaava, sopivan pituinen sekä asiakkaan mielenkiinnon herättävä.

Oikea ajankohta

Ajasta viestisi oikein, jotta ne tavoittavat mahdollisimman suuren määrän vastaanottajia. Ota huomioon juhlapyhät ja viikonloput sekä mieti milloin vastaanottajat ovat todennäköisemmin saavutettavissa. Creamailerin avulla viestit voidaan ajastaa lähtemään juuri silloin kun haluat.

Laita linkit selkeästi esille

Linkkejä klikataan eniten silloin, kun ne näyttävät linkeiltä, eikä niitä ole piilotettu tekstin sekaan. Linkit ovat yleisesti ottaen alleviivattuja ja erottuvat väriltään muusta tekstistä.

Kuvien linkittäminen

Kuvat eivät näy oletuksena kaikissa sähköpostiohjelmissa. Jos linkität kuvia, muista laittaa kuvien sekä kuva- että otsikkotekstiin tieto kuvan johtavan linkkiin (esim. Klikkaa tarjoukseen tästä). Vastaanottajat yleensä näkevät kuva- ja otsikkotekstit myös viemällä hiiren kursorin kuvan päälle.

Käske lukijoita klikkaamaan

Kuva voi kertoa tuhat sanaa, mutta toimintakehotus voi johtaa tuhanteen klikkaukseen. Sen lisäksi, että linkkisi ovat hyvin havaittavissa käske lukijoitasi klikkaamaan linkkejäsi. Klikkaa tästä ja Lue lisää -tekstit kehottavat viestin lukijaa toimimaan ja klikkaamaan tarjoamaasi linkkiä.

Tarjoa useita linkkejä

Jokaisen tekstikappaleen lopussa voi olla linkki. Myös viestien kuvat tai artikkelien otsikot voivat olla linkkejä. Mitä enemmän tarjoat vastaanottajalle linkkivaihtoehtoja sitä todennäköisemmin hän jotain niistä klikkaa.

Käytä ankkurilinkkejä

Pitkissä viesteissä ankkurilinkit mahdollistavat linkityksen viestin eri kohtiin. Jos viestisi alussa on esimerkiksi sisällysluettelo, voit linkittää jokaisen otsikon menemään suoraan otsikon käsittelemään kappaleeseen. Näin lukijan ei tarvitse etsiä viestistä haluamaansa kohtaa, vaan hän voi hypätä siihen suoraan.

Segmentoi

Kohdistamalla uutiskirjeesi siitä kiinnostuneelle kohdeyleisölle linkkien klikkausmäärä paranee huomattavasti.

Testaa ja analysoi

Testaamalla erilaisia viestintä- ja markkinointitapoja jokaisen viestin yhteydessä huomaat mikä saa vastaanottajasi reagoimaan haluamallasi tavalla. 

 Analytiikasta näet jokaisen linkin klikkausmäärän sekä ketkä linkkejä ovat klikanneet. Tarkkailemalla vastaanottajien käyttäytymistä tehostat viestintääsi ja saat vastaanottajat reagoimaan vieläkin useammin.

Kirjoittaja: Creamailer Oy