Erilaiset automaatiot uutiskirjeviestinnän tukena

Erilaiset automaatiot uutiskirjeviestinnän tukena

06.11.2024 automaatio, markkinointi, uutiskirje, viestintä

Nopeatempoisessa digitaalisessa ympäristössä automaatio on tehokkaan viestinnän perusta. Se tekee viestinnästä johdonmukaista ja sujuvaa sekä vapauttaa aikaa strategian suunnitteluun ja laadukkaan sisällön tuottamiseen. Yksinkertaisetkin automaatioprosessit tuovat viestintään ja markkinointiin merkittäviä etuja, sillä automaatio hoitaa rutiinitehtävät puolestasi.

Tässä muutama keskeinen automaatio-ominaisuus, jotka tehostavat viestintää:

1. Automaattiset viestit: Ensivaikutelman merkitys on suuri, ja esimerkiksi automatisoidut tervetuloaviestit varmistavat, että jokainen uusi tilaaja saa lämpimän ja ajantasaisen tervehdyksen. Voit laatia viestit esimerkiksi esittelemään brändisi, tarjota arvokasta tietoa ja luoda pohjan tulevalle viestinnälle. Kun prosessi on automatisoitu, jokaisen uuden asiakkaan kokemus on yhtenäinen ja ammattimainen. Parhaimmillaan tervetuloketju sisältää useita viestejä, jotka lähetetään automaattisesti esimerkiksi 2, 7 ja 30 päivän kuluttua postituslistalle liittymisestä.

Katso lisää vinkkejä markkinoinnin ja viestinnän automaatioon täältä

2. Ajantasainen postituslista: Ajantasaisen vastaanottajalista on kaiken viestinnän pohja. Creamailer auttaa pitämään listasi ajan tasalla tunnistamalla automaattisesti, jos sama osoite esiintyy postituslistalla useampaan kertaan. Lisäksi se havaitsee rikkinäiset osoitteet jo ennen lähetystä, ja lisää uutiskirjeen tilanneet sekä poistaa peruneet postituslistalta automaattisesti. Creamailer kerää myös automaattisesti GDPR:n vaatimat viestintäluvat. Käytännössä tämä siis tarkoittaa, että Creamailer ylläpitää osoitteistoa puolestasi automaatioiden avulla.

3. Sisällön tuottaminen: Muista käyttää Creamailerin tekoälypohjaista suunnitteluapuria työsi tukena. Esimerkiksi automaatioketjun sekä viestisisältöjen suunnittelu ja tekstin eri kielillle kääntäminen onnistuu helposti suunnitteluapurin avulla. 

Automaation hyödyt pähkinänkuoressa

Automaation käyttö tuo mukanaan monia etuja:

  • Tehokkuus: Automaatio vähentää merkittävästi manuaalista työtä ja säästää aikaa, jollloin saavutat enemmän lyhyessä ajassa.
  • Johdonmukaisuus: Automaatiolla varmistat, että viestintä on aina yhtenäistä sävyn, ajoituksen ja organisaatiosi ilmeen osalta. Tämä vahvistaa brändiäsi ja lisää vastaanottajien sitoutumista ja luottamusta.
  • Vastaanottajien keräys: Valmiiden lomakkeiden avulla on helppo kerätä vastaanottajia ja laajentaa uutiskirjeviestintää sekä -markkinointia. Kasvava postituslista hallitsee itse itseään. 
  • Parempi analytiikka: Seuranta- ja raportointiominaisuudet tarjoavat arvokasta tietoa käyttäjien toiminnasta ja viestien toimivuudesta, auttaen optimoimaan viestintästrategiaasi.
  • Personointi: Viestien kohdentaminen suoraan lukijalle on mahdollista personoinnin avulla. Personointi voi vaihdella vastaanottajan nimestä aina esimerkiksi tuotesuosituksiin tai demografisiin kohdennuksiin. 

Automaatiot vievät viestintästrategiasi seuraavalle tasolle ja varmistavat tehokkaan, yhtenäisen ja kohdennetun viestinnän! 

Kirjoittaja: Creamailer Oy