6 vinkkiä tilaajasuhteiden ylläpitämiseen

6 vinkkiä tilaajasuhteiden ylläpitämiseen

08.08.2013 asiakashankinta, sähköpostimarkkinointi, uutiskirje

Välillä kannattaa kerrata miten kestäviä asiakassuhteita luodaan ja kuinka niitä ylläpidetään. Yksi tärkeimmistä tekijöistä on luvan varassa markkinointi. Lupamarkkinoijat arvostavat jokaisen kontaktin yksityisyyttä ja haluavat rakentaa luottamuksellisen asiakassuhteen.

Tuloksena panostuksestaan he saavat vähemmän roskaposti-ilmoituksia, suuremmat avausprosentit ja enemmän mahdollisuuksia kasvaa sähköpostimarkkinoinnin avulla. Lupaan perustuva markkinointi luo pitkäaikaisia suhteita, joissa myynti on nousujohteinen viraalimarkkinoinnin lisätessä tuulta purjeisiin. Mutta kuinka hankittuja asiakassuhteita sitten ylläpidetään? Tässä muutama vinkki.

1. Lisää uutiskirjeisiin muistutus miksi tilaaja saa uutiskirjeen

Uutiskirjeissä on hyvä muistuttaa miksi uutiskirje tipahtaa säännöllisesti vastaanottajan postilaatikkoon. Muistutus lisää luotettavuutta ja kertoo, että viestejä ei lähetetä satunnaisesti kenelle tahansa.

2. Kunnioita yksityisyyttä

Tilaajan luovuttaessa tietonsa oletusarvona on, että hänen tietojaan käsitellään luottamuksellisesti. Tilaajan yksityisyydensuojasta kannattaa kertoa tilauslomakkeen yhteydessä.

3. Sitä saa mitä tilaa

Mutta mitä tilaajat haluavat? Tuottaako viestintä vastaanottajalle arvoa? Onko lähetystiheys oikea? Kannattaa seurata analytiikkaa ja käyttää Online Barometriä hyödyksi tilaajapreferenssien selvittämisessä.

4. Kerro millaista viestintäsi on

Jo uutiskirjeen tilausvaiheessa on hyvä kertoa minkäsisältöistä viestintää lähettää, kuinka usein ja miten tilauksen voi perua. Tilauksen yhteyteen voi laittaa myös malliuutiskirjeen.

5. Perumismahdollisuus

Jokaisessa uutiskirjeessä tulee olla mahdollisuus muuttaa tilaustietoja tai perua tilaus kokonaan. Tietojen muutos ja peruminen tulee tehdä vastaanottajalle helpoksi. Creamailerilla on käyttövalmiit toiminnot sekä tietojen muutokseen että tilaajalistalta poistumiseen.

6. Seuraa analytiikkaa

Luvut kertovat kaiken. Klikkausten, olivatpa ne sitten artikkelin lukuja tai tilausten peruutuksia, avulla selviää mikä vastaanottajia on kiinnostanut ja mikä ei. Klikkausten avulla viestinnästä on helppo muokata vastaanottajia kiinnostavaa. Jos peruneiden määrä kasvaa huomattavasti uutiskirjeen lähetyksen jälkeen, on aika tehdä viestintään muutoksia.

Lisää vinkkejä ja tietoa hyvistä käytänteistä voit lukea ilmaisesta käsikirjastamme.

Kirjoittaja: Creamailer Oy