Loppuvuoden viestintä

Loppuvuoden viestintä

02.11.2018 tapahtumatyökalu, uutiskirje, viestintä

Marraskuu on aluillaan ja on aika suunnitella loppuvuoden viestintää. Asiakkaiden, jäsenten ja yhteistyökumppaneiden muistaminen onnistuu helposti Creamailerin valmiilla viestipohjilla. Viestit kannattaa luoda valmiiksi ja ajastaa lähtemään haluttuna ajankohtana. Näin voit keskittyä muihin töihin vuoden kiireisimpänä ajankohtana. 

Suunnittele viestintä

Tee viestintäaikataulu, jossa on tarpeeksi aikaa viestien suunnittelulle ja luomiselle. Mieti milloin vastaanottajat ovat parhaiten tavoitettavissa ja ajasta viestit lähtemään parhaimpana ajankohtana. 

Loppuvuoden tärkeät päivät:

6.12. itsenäisyyspäivä
13.12. Lucian päivä
21.12. talvipäivänseisaus
24.12. jouluaatto
25.12. joulupäivä
26.12. tapaninpäivä
31.12. uudenvuodenaatto
6.1. loppiainen

Verkostojen muistaminen

Oletko järjestämässä pikkujoulut tai muun juhlan? Voit kutsua vieraat juhliisi helposti Creamailerin tapahtumatyökalulla. 

Yhteistyökumppaneita kannattaa muistaa kiitosviestillä ja sähköisellä joulukortilla. 

Yhdistysten viestintä

Sähköisen joulukortin lähettäminen jäsenille, yhteistyökumppaneille sekä muille tärkeille tahoille on tärkeää. Kiitä heitä menneestä vuodesta ja kerro tulevaisuuden näkymistä. Voit myös antaa mahdollisuuden lahjoituksen tekemiseen. 

Markkinointi

Mitä tuotteita haluat mainostaa ja markkinoida? Voit helpottaa asiakkaiden joulukiireitä ja tarjota heille lahjaideoita sekä lahjakortteja. Luo markkinointikampanja, joka sisältää  useamman viestin, jälkikampanjointia unohtamatta. Viestit voit luoda ja ajastaa valmiiksi etukäteen.

Hyvä muistaa

  •  loppuvuoden poikkeavista aukioloajoista sekä muista poikkeamista viesteissäsi.
  • Lisää uutiskirjeen tilausmahdollisuus sekä viesteihisi että kotisivuillesi.
  • Muista seurata raportteja, jotta tiedät mikä lukijoitasi kiinnostaa.
Kirjoittaja: Creamailer Oy